Home » , » EDISI BONGKAR : Ramai Pemimpin PR Bukan Anak Jati Selangor

EDISI BONGKAR : Ramai Pemimpin PR Bukan Anak Jati Selangor

Malang bagi rakyat Selangor, malang tersangat malang.

Isu pertukaran MB Selangor telah membongkar satu lagi pekung Pakatan Rakyat. Ramai di kalangan ADUN PR sebenarnya bukanlah anak jati negeri Selangor. Maka tidak peliklah negeri paling maju dan paling kaya di Malaysia itu telah mengalami banyak kemerosotan sama ada dari segi kualiti pentadbirannya mahu pun kualiti kehidupan rakyat keseluruhan.
ADUN yang menumpang kesenangan Selangor ini tidak akan ada semangat memajukan negeri Selangor sebaliknya lebih banyak bermain politik bagi membina empayar mereka serta mengaut keuntungan peribadi. Mereka lebih sayangkan jawatan, pangkat dan kemewahan atas nama menjaga kesejahteraan rakyat di Selangor.

Setakat ini misi membongkar pekung Pakatan Rakyat di Selangor mendapati terdapat 9 orang ADUN di Selangor bukanlah anak jati Selangor. Senarai itu tidak termasuk Wan Azizah yang baru dipilih di Kajang dan Azmin Ali di Bukit Antarabangsa yang juga dikatakan bukan anak jati kelahiran Malaysia pun.

Negeri Selangor Darul Ehsan ini merupakan negeri yang berdaulat di bawah pimpinan DYMM Sultan Selangor. Maka tidak hairanlah bala yang menimpa negeri Selangor sejak kebelakangan ini merupakan reaksi kemarahan tanah berdaulat ini terhadap kepimpinan rakyat yang seolah – olah telah menodai negeri ini dengan niat tidak baik mereka.

Sungai dan empangan yang semakin kering hari ini di Selangor juga menggambarkan kekayaan negeri ini yang semakin kering - kontang akibat kerakusan kepimpinan negeri Selangor mengaut hasi masyhul negeri ini.

Mungkin Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai anak jati Selangor menyedari akan hal ini, maka beliau berusaha bersungguh – sungguh untuk tidak sewenang – wenangnya menyerahkan negeri ini ke tangan pihak yang tidak bertanggungjawab.

Kepada rakyat Selangor, ayuh! Marilah bersatu! Singkirkan pengkhianat yang telah kita lantik ini. Segalanya di tangan kita anak bumi bertuah Selangor ini. Cukuplah kerakusan mereka telah menimbulkan huru – hara dalam negeri kita ini.

Mereka tidak berkehendakkan kita, mereka hanya mahukan harta dan kekayaan negeri kita. Singkir dan boikot pemimpin bukan anak jati Selangor!

0 comments:

Post a Comment